Home Contact Blogger Resepi Travel Tutorial Beauty

Friday, 3 May 2013

Jamu Mak Dara: Jamu Almira untuk gadis remaja



Anak muda zaman sekarang mana makan jamu sangat kan. yang selalu diorang pakai macam AuraWhite, Catalyst Virgin Coconut Oil, Vitamin C 1000mg, SK11, apa lagi. diorang dah tak pandang jamu2 ni yang tradisional sangat ni. Makan pun masa lepas bersalin nanti baru nak carik2 jamu ni. haha..

Aku pun bukan suka makan jamu. lagi2 bau dia yang macam bau inai pun ada. cuba bayangkan inai yang dah siap tumbuk tinggal nak letak dekat jari je kita makan. haa.. macam tu lah perasaannya bila nak makan. haha..

tapi bagi aku, jamu ni elok sebenarnya sebab dia dari tumbuh2an yang tak kita ragu2. macam produk sekarang yang serba canggih mesti ada bahan kimia kan. ada yang elok. ada yang tak elok. so mama bawak aku pergi butik jamu dekat Seremban untuk aku supaya dapat jaga diri luar dan dalam. hehehe..

sampai sana akak2 butik tunjukkan aku jamu yang bermacam2. paling femes Jamu Mak Dara lah. tapi tapi tapi. sebelum korang ambil jamu tu, baca dulu khasiat dengan cara pengunaannya. yelah. ada jamu sesuai untuk yang dah kawen, ada yang sesuai untuk lepas bersalin. kita yang masih anak dara ni tak boleh tau ambil sebarangan. haa..

lepas tu akak tu tunjukkan lah Jamu Almira dari Jamu Mak Dara yang untuk gadis remaja yang belum kawen lagi ni. . botol dia comelje. warna pink. sesuai sangat lah dengan sifat gadis remaja kan kan kan..





jamu ni adalah pemakanan tambahan untuk kesihatan dan kenikmatan hidup sempurna yang berkekalan. Jamu Almira bukanlah jamu bersifat segera, ia direka khas untuk memberi kesan yang terbaik apabila digunakan secara berkala dan konsisten seperti dicadangkan.


Jamu Almira adalah baik untuk kesihatan luaran dan dalaman anak gadis remaja.


Khasiat produk Jamu Almira ialah:

    • mengatasi masalah keputihan
    • membuang toksin dalam badan
    • membakar lemak berlebihan
    • mengurangkan senggugut
    • memberi tenaga
    • memperbaiki sistem kitaran haid
    • membuang angin
    • mengatasi masalah kemaluan berbau
    • rahsia untuk kekal Awet Muda


Harga di semenanjung RM45. Sabah/Sarawak RM60 untuk 60 kapsul. boleh dapatkan Jamu Almira ni di semua kedai jamu. Cara makannya 2biji setiap kali. 2kali sehari sebelum makan makanan lain.

haa.. memang khasiat tu semua diperlukan untuk kita yang mesti ada masalah kepermpuanan kan.. so tak rugi pun kalau kita amalkan jamu yang sumber dari tumbuhan. tak membahayakan berbanding bahan kimia yang terdapat dalam sesetengah produk yang membahayakan dan memberi kesan kemudian hari. :)


Untuk maklumat lanjut boleh pergi terus ke page Jamu Mak Dara atau ke page Jamu Almira





notakakicomel: "Kesihatanmu adalah kecantikanmu"

14 comments:

  1. Assalamualaikum...
    Terima kasih dengan entri awak ni. Saya tengah google berkenaaan amalan makan jamu dan kesan untuk anak dara.hehehe....buat reading research sikit sebab saya x pernah amalkan makan jamu tapi nak cuba amalkan. Dalam masa yang sama saya tak pasti jamu jenis apa yang patut saya pilih. Tq dengan entri awak !

    ReplyDelete
  2. Klau kat s'wak, bahagian miri ni.. Kat mana boleh cari produk ni h

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua stokis kedai jamu ada. InsyaAllah :)

      Delete
  3. bagusnya!!!!jumpa jugak org yg sama2 mkn jamu ni...bagus kan jamu ni ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. sengugut yg teruk tu pun da kurang selain dapat jaga luar dalam :)

      Delete
  4. Agak2 klu p tny pakar skit puan dia bg tak mkn jamu sbb tkut de efek lps kwin nnt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cube tnya doktor sakit puan kalau rasa was2. erny ni dah lama mkn jamu. insyaAllah ok :)

      Delete
  5. baru beli tdi...hehehe tak tau la cm mane effect nye nnti..before this kita amik JSP..tp susah nak dpt kt offline... tu yg tukar angin tuh..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. tapi kalau tak elok pergi jumpe doktor ye. sbb kesan pada erny ok je. :) selamat menjaga badan :) :)

      Delete
  6. Bgs dik awk amalkn jamu..akk dlu pn time umo awak amik jamu almira skali je, tp taleh menten tiap bln..kopak duitt..hihi, so akk mkn blk dfolia dr sendayu tinggi yg akk amlkan dari umo 17. Skg ni bru jinak2 kn diri mkn jamu kunyit asam plus telur aym kampung..bibik buat

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. erny ni pun bukan mmpu nak beli sndiri. student lgi kan. ni pun pou dekat mama yg memg pengamal jamu. :)

      Delete

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...